maanantai 26. marraskuuta 2012

rumasukat


Malli/Patter: Cauchy by Cookie A
Lanka/Yarn: Fleece Artist Trail Socks (chocolate)
Puikot/Needles: 2,5mm
 
Minun pitäisi neuloa enemmän sukkia koska käytän niitä paljon, ja lapsetkin tarvitsisivat. Sukkien neulonta ei kuitenkaan ole lempipuuhaani, vaikka olen koittanut opetella siitä tykkäämään. Niinpä olen useimmiten siinä tilanteessa, että saan seuraavan parin valmiiksi vasta, kun edellinen on jo parsintakelvoton. Kerrallaan käytössä on korkeintaan kaksi sukkaparia. Viime aikoina olen lisäksi alkanut kärsiä siitä kuuluisasta toisen sukan syndroomasta. Puikoilla on nytkin yksi hitaasti etenevä. Näistäkin toinen valmistui jo viime tammikuussa, ja sai sitten odottaa kaveria elokuuhun saakka. Ja nyt jo pääsi pari blogiin kummittelemaan.
 
Nämä sukat ovat ehjät ja veikkaan että sellaisina pysyvätkin, koska en oikein pidä niistä. Mulla on iän kaiket ollut yhdet rumasukat, eli sellaiset sukat, joista en pidä ja jotka ovat rumat, mutta joita tulee käytettyä koska ne vaan kestävät ehjinä silloinkin, kun kaikki muu reikiintyy eikä uutta jaksa neuloa. Miksi lempisukat eivät koskaan kestä samalla tavalla?

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Minä olen miettinyt, että pitäisikö jotenkin tarkoituksella vain neuloa niitä rumasukkia, koska ne kestää ja kestää. Yksistä rumasukista opin tykkäämään, niin eiköhän nekin reikiintyneet seuraavassa hetkessä! Ja sama ongelma täällä on myös, että perhe tarvitsisi enemmän sukkia kuin tekee mieli itse neuloa.

Minna kirjoitti...

Onpa käynyt mielessä. Parempi kai rumat sukat kuin ei sukkia ollenkaan.